ktoś/coś wprowadza w błąd kogoś

  • ktoś lub coś powoduje czyjąś pomyłkę lub powstanie u kogoś mylnego przekonania albo niepoprawnego rozumowania na dany temat
  • CZŁOWIEK JAKO ISTOTA PSYCHICZNA

    Działalność intelektualna człowieka

    nazwy działań intelektualnych człowieka


    CZŁOWIEK JAKO ISTOTA PSYCHICZNA

    Relacje międzyludzkie

    określenia relacji międzyludzkich

    • ktoś/coś wprowadza w błąd klienta, konsumentów, nabywców; czytelników; wyborców; opinię publiczną, społeczeństwo
    • ktoś/coś wprowadza w błąd kogoś świadomie; podstępnie
    • informacja; reklama wprowadza w błąd kogoś
  • Chciałabym tu podkreślić, że konsumenci powinni zdawać sobie sprawę z tego, że mogą korzystać z rękojmi niezależnie od gwarancji. Niestety, wciąż zdarza się, że przedsiębiorcy o tym nie wiedzą lub świadomie wprowadzają klientów w błąd. Odsyłają ich wówczas do serwisu producenta, dzięki czemu zrzucają nie niego odpowiedzialność i kłopot.

    źródło: NKJP: Tomasz Kłodziński: Reklamacje uwzględnia się!, Enter, 2001-02

    Politycy nie powinni nieodpowiedzialnymi wypowiedziami wprowadzać w błąd społeczeństwa i obniżać rangi wymiaru sprawiedliwości.

    źródło: NKJP: Włodzimierz Olszewski: Stanowisko Krajowej Rady Sądownictwa, Gazeta Wyborcza, 1997-12-20

    Chyba dobrze [...] zachowywałem te pozory, które ją tak wprowadzały w błąd. Nieświadomie oczywiście, ale dobrze „udawałem” dojrzałego partnera, godnego swej partnerki.

    źródło: NKJP: Jeremi Przybora: Przymknięte oko opaczności, 1994

    Bywa tak, że konsument świadomie wprowadzany jest w błąd tylko po to, aby sprzedać towar. Stąd moja uwaga - im większa będzie świadomość praw, jakie mają klienci, tym rzadziej dochodzić będzie do podobnych sytuacji.

    źródło: NKJP: Alicja Kolańska: Poradnik konsumenta, Gazeta Miejska, 2000

    Skoro bowiem pojęcie reklamy wprowadzającej w błąd zdefiniowane zostaje jako czyn nieuczciwy, zaś „wprowadzanie w błąd” oznacza wywołanie u klienta niezgodnego z rzeczywistym stanem rzeczy wyobrażenia o towarze lub usłudze, reklama, która nie wprowadza w błąd równoznaczna jest z uczciwością i zgodnością z rzeczywistym stanem rzeczy.

    źródło: NKJP: Ewa Szczęsna: Poetyka reklamy, 2001

  • typ frazy: fraza czasownikowa

    ndk, pch; odmienny: wprowadzać

    odpowiednik aspektowy: ktoś/coś wprowadził/ wprowadziło w błąd kogoś

Data ostatniej modyfikacji: 19.04.2017