ktoś bierze w nawias coś

  • ktoś nie uwzględnia czegoś w danej sprawie lub danych rozważaniach, uznając to za mniej istotne lub zupełnie nieważne
  • CZŁOWIEK JAKO ISTOTA PSYCHICZNA

    Ocena i wartościowanie

    wola, postawy, nastawienie człowieka wobec świata i życia

  • [...] kiedy liberałowie biorą w nawias pojęcie „rodziny”, to nie dzieje się tak dlatego, że chcą rozbić małżeństwa, ale dlatego, że obawiają się utożsamienia pojęcia „rodziny” z małżeństwem, co mogłoby - znów poprzez kolejne interpretacje - doprowadzić do gorszego prawnego traktowania rodzin niepełnych.

    źródło: NKJP: Olena Skwiecińska: 11 dni na pogodzenie ognia z wodą, Gazeta Wyborcza, 1995-09-05

    Transcendencja głębi ludzkiej psyche może być rozumiana [...] jako reprezentacja transcendencji Boga, lecz Jung bierze w nawias kwestię realnego istnienia Boga, ograniczając się wyłącznie do opisu doświadczeń psychicznych [...].

    źródło: NKJP: Maria Zowisło: Między reliktem a archetypem Krytyka rozumu mitologicznego, 2006

    [...] czasem demonstracyjnie, brała w nawias swoją sztukę, przesuwała termin własnej wystawy na rzecz tomiku Seweryna, który, o ile wiem, nigdy się nie ukazał.

    źródło: NKJP: Izabela Filipiak: Magiczne oko. Opowiadania zebrane, 2006

    Tymczasem w całej tej sprawie należy mieć na uwadze fakt, że nikt nie może w miarę skutecznie rozwiązać tzw. kwestii społecznej, po prostu biorąc w nawias kategorię państwa, ponieważ to właśnie państwo odgrywa - mimo wszystko - ważną rolę w dziedzinie problemów socjoekonomicznych.

    źródło: NKJP: Jan Szymczyk: Pomiędzy marzeniami a faktami. Szkice socjologiczne, 2005

    Oczywiście mamy magazyny, gdzie temat główny schodzi na plan dalszy, jest brany w nawias i zamiast pisać o sprawach istotnych w danym temacie, autorzy skupiają się na całej otoczce [...], tylko kto czytuje takie pisma i w jakim celu?

    źródło: Internet: psxextreme.info

  • typ frazy: fraza czasownikowa

    ndk, pch; odmienny: brać

    odpowiednik aspektowy: ktoś wziął w nawias coś

Data ostatniej modyfikacji: 06.04.2017